Beste mensen,

Door de nieuwe maatregelen rondom de corona virus moeten wij onze manier van behandelen aanpassen. Wij gaan onze behandelingen in principe via telefonisch contact of beeldbellen uitvoeren. Alleen bij een zeer noodzakelijke behandeling (op aanvraag van een arts) die niet op afstand gedaan kan worden, kunnen wij een uitzondering maken en in de oefenzaal behandelen om de 1,5 meter afstand te waarborgen.

Bij behandeling op afstand moet je denken aan: - Advies bij nieuwe klachten, wat bijvoorbeeld wel/niet doen; - Oefeningen via mail en in de brievenbus die we telefonisch doorspreken; - Samen oefenen d.m.v. beeldbellen; - Telefonisch vragen beantwoorden.

Zo gaan we het de komende tijd doen, het is helaas niet anders. Wij zijn gewoon te bereiken op ons telefoonnummer 013-5434354.

Heeft u een afspraak staan, dan zult u spoedig bericht van uw therapeut krijgen om te bekijken hoe we u op een passende manier kunnen begeleiden.

Wij wensen iedereen een goede gezondheid!

Guus, Gus, Marlon, Maartje & Laura
MTC TAPING (-)

Dry needling Tilburg

Naast de typische, paramedische methoden en technieken, zoals medical fitness, biedt Profit u ook dry needling Tilburg aan. Dry needling is de basis van de zogenaamde triggerpoint behandeling, een relatief nieuwe therapie met Canadese wortels. Een triggerpoint treatment kan niet alleen een aantal specifieke pijnklachten wegnemen; hij kan ook algemener bijdragen tot een betere ontspanning en versoepeling van de spieren, in het kader van een ruimere fysiotherapeutische behandeling.

Wat is dry needling?

Dry needling maakt gebruik van een gesteriliseerde of droge (dry) naald (needle), zoals we die kennen uit de acupunctuur. Die naald is nooit meer dan 0,3 mm dik en kan verschillende lengtes hebben, al naargelang het zogenaamde "triggerpoint" dat moet aangeprikt worden.

Wat is een triggerpoint?

Kort gezegd is een triggerpoint het pijnpunt van de spier, daar waar de spierpijn veroorzaakt wordt. Door het stimuleren van de juiste, "actieve" triggerpoints -- die ook elders kunnen liggen dan waar u de pijn voelt -- zal de spier zich ontspannen en het triggerpoint verdwijnen: het wordt "gedeactiveerd". Onbehandelde triggerpoints verdwijnen niet en hun voortdurende activiteit zal de klachten stelselmatig verergeren.

Voor welke klachten?

Triggerpoints kunnen acuut ontstaan, zoals bij een sportblessure; of bv als gevolg van een langduriger probleem, zoals rugpijn door verkeerde zithoudingen. Ook een gebrek aan beweging kan triggerpoints activeren, bijvoorbeeld in/door een gegipste voet; naast langdurig volgehouden houdingen (bijvoorbeeld bij bandwerk) en psychologische factoren (bijvoorbeeld stress).

Dry needling Tilburg? Dat doet Profit!

Meent u dat onze triggerpoint behandeling u kan helpen, dan kunt u hier online een afspraak maken. Onze therapeut analyseert uw klachten tijdens een intakebehandeling, zoekt de actieve triggerpoints en bepaalt of u geholpen bent met verdere behandeling.